Uitvaartverzorgers

Wij hebben een samenwerkingsovereenkomst met Dhr H.H. Hulzebus en Mevr H. Boersema. Maar wat kunt u van de uitvaartverzorger verwachten?

Wat regelt de uitvaartverzorger voor u?

Onze vereniging heeft een schriftelijke overeenkomst met Dhr. H.H Hulzebus en
Mw. H.Boersema die werkzaam zijn als uitvaartverzorgers en de uitvaart tegen een vast tarief regelen.
Zij maken gebruik van een aanname formulier waarop ook zoveel mogelijk de kosten worden begroot, dit formulier wordt dan door zowel de uitvaartverzorgster als een vertegenwoordiger van de familie ondertekend. Hierdoor weten de nabestaanden bij benadering wat de kosten zullen gaan worden van de uitvaart. Omdat het een overeenkomst betreft zijn de leverings- en betalingsvoorwaarden op de achterzijde van het opnameformulier opgenomen, waardoor het duidelijk is wat de rechten en plichten zijn voor zowel de vereniging als voor de nabestaanden.

noah-silliman-EBB45rCSjrU-unsplash

De uitvaartverzorger

•  Is dag en nacht bereikbaar.
  • Maakt in overleg met de nabestaanden een afspraak om de uitvaart te bespreken.
  • Bespreekt met de nabestaanden de wensen rondom de laatste verzorgingen de opbaring. Indien
    mogelijk kan dit thuis, maar ook in de aula.
  • Bespreekt de keuze mogelijkheden van de kist en laat hier foto’s van zien.
  • Let op de conditie van de overledene tijdens de opbaring en neemt zo nodig maatregelen.
  • Adviseert de nabestaanden met het maken van eventueel rouwdrukwerk en zorgt voor de correcte afwerking daarvan.
  • Bespreekt de mogelijkheid van advertenties en zorgt voor een correcte afwerking hiervan.
  • Doet aangifte van het overlijden bij de gemeente.
  • Regelt de rouwauto en het rouwvervoer.
  • Regelt de dragers.
  • Regelt de locatie van de uitvaart.
  • Maakt afspraken voor de uitvoering van de uitvaart ( denk aan bijvoorbeeld begrafenis of crematie, predikant of spreker , organist, muziek, bloemen, catering).
  • Staat open voor je vragen en helpt je waar mogelijk in de tijd van opbaring tot en met de uitvaart maar ook daarna, bijvoorbeeld advies rondom een monument bij een begrafenis, de as bestemming wanneer er is gecremeerd, maar kan ook helpen met de afwikkeling van een uitvaartverzekering. Kan zorgen voor naslag boekjes en praktische hulp bij de afwikkeling na een overlijden.